وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

وزیر نیرو: حقابه هیرمند هنوز رهاسازی نشده است| با ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق مواجهیم

  • کد خبر: ۱۷۰۲۲۲
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
وزیر نیرو: حقابه هیرمند هنوز رهاسازی نشده است| با ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق مواجهیم
وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش صنعت کشور میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری یافته است، گفت: حدود ۴۰ درصد مشترکان توزیع شهر تهران در خرداد ماه امسال مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان در آئین رونمایی از طرح‌های مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکان شهر تهران و رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران گفت: در رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران اقدامات قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت که یکی از مهمترین آن‌ها مدیریت مصرف برق با بهره‌مندی از اطلاعات این رصدخانه است. این امر موجب می‌شود از حداقل انرژی حداکثر استفاده را ببریم و از توان تولید نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با تحقق این مهم مشترکان به سمت بهترین و بهینه‌ترین مصرف هدایت می‌شوند، اضافه کرد: با اطلاعات دریافتی از این رصدخانه ملاحظه می‌شود از زمانی که ساعت کار ادارات تغییر یافت از زمان ظهر به بعد، بار مصرف برق ادارات کاهش یافت.

وزیر نیرو در همین رابطه تصریح کرد: با کنترل برق مصرفی ادارات، آن دسته از  دستگاه‌هایی که مصرف برق خود را مدیریت می‌کنند قابل مشاهده و رصد هستند و به آن دسته از دستگاه‌هایی که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند تذکر داده می‌شود.  برای بخش اداری ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی‌صرفه‌جویی برق شده است که معادل سه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی است.

۴۰ درصد مشترکان برق تهران در خردادماه مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند

وزیر نیرو گفت: در بخش خانگی نیز با اجرای طرح الگوی کاهش مصرف در اثر پاداش صرفه‌جویی، ۲۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف پیش‌بینی شده است. حدود ۴۰ درصد مشترکان توزیع شهر تهران در خرداد ماه امسال مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند. به هر میزان که هوا گرم‌تر شود پتانسیل صرفه‌جویی نیز افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود در روز‌ها و ماه‌های پیش‌رو شاهده صرفه‌جویی بیشتر میزان مصرف برق مشترکان خانگی باشیم.

وی بیان کرد: میزان دمای هوای کشور در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ تا ۶ درجه افزایش یافته، این در حالی است که کاهش مصرف قابل توجهی را شاهد هستیم.

محرابیان با بیان اینکه ۴۵ درصد مصارف برق تهران از طریق کنتور‌های هوشمند به صورت برخط در رصدخانه درج می‌شود، ادامه داد: این الگوی خوبی برای مدیریت مصرف خواهد بود؛ البته ۱۰۰ درصد اطلاعات ادارات تهران از طریق کنتور هوشمند در این رصدخانه درج می‌شود.

وزیر نیرو ابراز خرسندی کرد که تا این لحظه، بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی هدف‌گذاری در بخش ادارات رخ داده است.

وی درباره ناترازی موجود در صنعت برق کشور افزود: با ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق روبه‌رو هستیم که با برنامه‌ریزی انجام شده و اجرای دقیق آن، مشکلات و موانع به حداقل می‌رسد و چنانچه همانند سال گذشته و یک ماهه خرداد، امسال شاهد همکاری بخش‌های مختلف باشیم با کمترین مشکل روبرو خواهیم شد.

محرابیان با بیان اینکه در بخش صنعت کشور میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری یافته است به تشریح برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت برای مدیریت برق صنایع کشور پرداخت.

وزیر نیرو با بیان اینکه اتفاق خوبی که سال گذشته افتاد این بود که بیش از ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار را وارد مدار تولید کردیم، بیان داشت: امسال نیز پیش‌بینی شده همین میزان نیروگاه بخار ایجاد شود، نیروگاه بخار به افزایش راندمان کمک شایانی را می‌کند.

محرابیان با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف گام دوم مدیریت ناترازی کشور به شمار  می‌آید و از پتانسیل بالایی نیز برخوردار است.

مصرف آب در تهران افزایش یافته است

وی در ادامه درباره وضعیت آب پایتخت بیان کرد: آب تهران در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارد، اما میزان مصرف آب افزایش یافته و درخواست می‌شود مشترکان مصرف خود را بهینه کنند و صرفه‌جویی داشته باشند. تصفیه خانه‌های تهران با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند و سامانه‌های شرق و غرب در حال فعالیت است.

وزیر نیرو در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آخرین خبر‌ها از مذاکره با افغانستان نیز گفت: متاسفانه حقابه جمهوری اسلامی ایران رهاسازی نشده و بر اساس معاهده ۱۳۵۱ و تمام موازین بین‌المللی، ایران صاحب حق است، اما این حق هنوز آزاد نشده و تأخیر قابل‌توجهی در آن رخ داده است، این در حالی است که وزارت نیرو برنامه‌های مفصلی را برای پایدارسازی آب منطقه سیستان و بلوچستان و مناطق تابعه آن پیش‌بینی کرده است و در کنار آن ایران حقابه خود را دائماً مطالبه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->